H&M is een van ’s werelds meest toonaangevende bedrijven in de mode-sector. Ze focussen op betaalbare kledij voor zowel vrouwen, mannen en kinderen. De groep heeft ongeveer 5.000 winkels wereldwijd in meer dean 74 afzetmarkten. H&M streeft ernaar om hun productie te verduurzamen en zo de voorhoede te vormen van de duurzame beweging in de modesector.
Hun steun
Sinds 2014 is H&M en de H&M Foundation een internationale partner van UNICEF zowel via donaties als via commmerciële campagnes - waarbij er bij de verkoop van geselecteerde producten een deel aan UNICEF wordt gedoneerd. H&M engageert zich op verschillende vlakken. Zo wordt de financiële steun ingezet om de werking van UNICEF rond de ontwikkeling van jonge kinderen – early child development – te ondersteunen, maar ook om kinderen met een handicap alle kansen te geven.
Ten slotte werken UNICEF en H&M ook intensief samen rond de Children’s Rights and Business Principles – een initiatief om bedrijven meer inzicht te geven in hun impact op kinderrechten en hoe ze die kunnen optimaliseren.
In België worden geregeld acties georganiseerd in de H&M vestigingen om de klanten te betrekken in het partnerschap en hen bewust te maken van de inspanningen van de H&M Group wereldwijd.